Tytuły: Saga Stonesword. Moby rządzą.
Autorzy: Nick Eliopulos, Alan Batson, Chris Hill
Wydawnictwo: Harperkids
Dla kogo: 6-12 lat, młodsze dzieci mogą się trochę bać walk z mobami, starsze uznają lekturę raczej za zbyt dziecinną.
O czym: Dalsze przygody bohaterów serii „Kroniki Woodsword”. Grupa dzieciaków dzięki specjalnym goglom VR przenosi się naprawdę do świata Minecrafta i tam przeżywa różne przygody. Tym razem poszukując oznak sztucznej inteligencji, która ewidentnie jakimś sposobem znalazła się w grze, dzieciaki eksplorują biom bujnych jaskiń i co chwila mierzą się z tytułowymi mobami – okazuje się, że z jakiegoś powodu nawet moby normalnie pokojowo nastawione, takie jak króliczki czy lamy, wykazują agresję względem dzieci. Trzeba zbadać o co chodzi. Jednocześnie w świecie rzeczywistym jeden z kolegów – Po – postanawia startować w wyborach na przewodniczącego samorządu szkolnego. Wiąże się to z wieloma emocjami, które ostatecznie prowadzą do wniosku, że sama potrzeba wygranej nie jest najlepszym powodem, by zostać przewodniczącym.
Plusy: Jak zwykle w tej serii – ciekawy przygody, zwroty akcji, ale też duży nacisk na problemy z którymi dzieci borykają się na co dzień – chęć bycia popularnym, potrzeba wygrywania, emocje, które ponoszą do tego stopnia, że młody człowiek robi głupotę, obraża innych i wpada w kłopoty. Seria duży nacisk kładzie właśnie na tego typu problemy, pokazując jednocześnie, że szczerość, przyznawanie się do własnych błędów, oraz wspólna chęć szukania rozwiązań, zamiast obwiniania się nawzajem, to świetny sposoby by radzić sobie w tych trudnych szkolnych latach. Dodatkowo, tak jak i w innych częściach – poruszane są tematy ekologii i tego, jak dzieci mogą wpływać na poprawę stanu naszej Ziemi. Warto też przypomnieć, że książka mówi o różnorodności, bo wśród bohaterów tej paczki są zarówno dziewczyny, jak i chłopcy, dzieci o różnych odcieniach skóry, a nawet chłopak na wózku. I każdy z nich jest traktowany dokładnie tak samo.
Wizualnie książka też jest całkiem w porządku.
Minusy: Nie znajduję.